Zarządzanie zmianą
Wprowadzenie
Zdolność organizacji do uczenia się i szybkiego przekładania tej wiedzy na działanie stanowi jej najważniejszą przewagą konkurencyjną.
Jedyne, co w życiu pewne, to zmiany. Każda organizacja znajduje się od czasu do czasu w sytuacji, w której musi wprowadzić zmiany. Zarządzanie zmianą można rozpatrywać w wielu aspektach. Począwszy od prostych udoskonaleń, które obejmują niewielki zakres w trwających procesach, aż po radykalne zmiany ingerujące w strategię firmy. Zmiana pojawia się zawsze tam, gdzie zachodzi potrzeba jej wprowadzenia. Kluczowa jest tutaj rola szefa, który umiejętnie o nich poinformuje, dostosuje ich tempo i metody wdrażania do zmieniających się, niejednokrotnie opornych, odczuć i reakcji pracowników firmy.
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest przygotowanie menedżerów do wprowadzania zmian w organizacji poprzez rozumienie procesu zmian, zwiększenie wiedzy dotyczącej barier i reakcji ludzkich przed zmianami, doskonalenie umiejętności konstruktywnego oddziaływania na zespół w czasie zmian oraz wykształcenie u uczestników pozytywnego stosunku do zmian.
Program
- Istota i znaczenie zmiany
- Szanse i zagrożenia związane ze zmianami w organizacji
- Elementy organizacyjne zarządzania wpływające na powodzenie zmiany
- Struktura organizacyjna w procesie zmian
- Strategia działania menedżera w procesie zmian
- Komunikowanie się i realizacja celów w procesie zmian
- Zarządzanie reakcjami na zmiany
- Różnice indywidualne w radzeniu sobie ze zmianą
- Radzenie sobie z obawami i poczuciem zagrożenia w okresie zmian
- Sposoby modyfikowania postaw i zachowań pracowników
- Metody radzenia sobie ze stresem w okresie zmian
* Aktualnie szkolenie to organizujemy jedynie na zamówienie. Skontaktuj się z nami, by dowiedzieć się więcej.