Plan komunikacji w projekcie - zarządzanie komunikacją, zespołem, interesariuszami

Wprowadzenie

Program szkolenia koncentruje się na tzw. „miękkich” aspektach zarządzania projektami, które mają znaczący wpływ na ich powodzenie. Projekty realizowane są bowiem przez zespoły, w których krytycznym czynnikiem sukcesu jest komunikacja i współpraca. W pracy projektowej pojawiają się wyzwania negocjacyjne i konflikty, z którymi sprawny kierownik projektu powinien sobie radzić. Zarządzanie projektem to także umiejętna współpraca z reprezentantami środowiska projektowego, czyli interesariuszami projektu.

Cele szkolenia

.

Adresaci szkolenia

  • Kierownicy projektów,
  • Członkowie zespołów projektowych,
  • Kadra kierownicza wyższego szczebla,
  • Wszystkie osoby zainteresowane osiągnięciem wysokich kompetencji w zarządzaniu projektami,
  • Kandydaci do zdobycia certyfikatów PMP® oraz CAPM®.

Program

  • Planowanie komunikacji w projekcie,
  • Analiza potrzeb komunikacyjnych interesariuszy,
  • Środki i techniki komunikacji,
  • Metody pozyskiwania i dystrybucji informacji,
  • Zarządzanie oczekiwaniami interesariuszy,
  • Planowanie i organizacja spotkań,
  • Raportowanie przebiegu projektu,
  • Tworzenie skutecznych zespołów projektowych w oparciu o efektywną komunikację,
  • Pozyskiwanie zespołu projektowego,
  • Tworzenie struktury zespołu projektowego,
  • Podział ról w zespole projektowym,
  • Etapy formowania zespołu projektowego,
  • Optymalizacja relacji interpersonalnych w zespole,
  • Wykorzystywanie autorytetu i siły osobowości w zwiększeniu wydajności zespołu,
  • Rozwiązywanie konfliktów w zespole,
  • Elementy negocjacji w prowadzeniu projektu,
  • Zarządzanie a przywództwo,
  • Identyfikacja interesariuszy,
  • Planowanie zarządzania interesariuszami,
  • Zarządzanie zaangażowaniem interesariuszy,
  • Kontrola zaangażowania interesariuszy

* Aktualnie szkolenie to organizujemy jedynie na zamówienie. Skontaktuj się z nami, by dowiedzieć się więcej.