Plan komunikacji w projekcie - zarządzanie komunikacją, zespołem, interesariuszami
Wprowadzenie
Program szkolenia koncentruje się na tzw. „miękkich” aspektach zarządzania projektami, które mają znaczący wpływ na ich powodzenie. Projekty realizowane są bowiem przez zespoły, w których krytycznym czynnikiem sukcesu jest komunikacja i współpraca. W pracy projektowej pojawiają się wyzwania negocjacyjne i konflikty, z którymi sprawny kierownik projektu powinien sobie radzić. Zarządzanie projektem to także umiejętna współpraca z reprezentantami środowiska projektowego, czyli interesariuszami projektu.
Cele szkolenia
.
Adresaci szkolenia
- Kierownicy projektów,
- Członkowie zespołów projektowych,
- Kadra kierownicza wyższego szczebla,
- Wszystkie osoby zainteresowane osiągnięciem wysokich kompetencji w zarządzaniu projektami,
- Kandydaci do zdobycia certyfikatów PMP® oraz CAPM®.
Program
- Planowanie komunikacji w projekcie,
- Analiza potrzeb komunikacyjnych interesariuszy,
- Środki i techniki komunikacji,
- Metody pozyskiwania i dystrybucji informacji,
- Zarządzanie oczekiwaniami interesariuszy,
- Planowanie i organizacja spotkań,
- Raportowanie przebiegu projektu,
- Tworzenie skutecznych zespołów projektowych w oparciu o efektywną komunikację,
- Pozyskiwanie zespołu projektowego,
- Tworzenie struktury zespołu projektowego,
- Podział ról w zespole projektowym,
- Etapy formowania zespołu projektowego,
- Optymalizacja relacji interpersonalnych w zespole,
- Wykorzystywanie autorytetu i siły osobowości w zwiększeniu wydajności zespołu,
- Rozwiązywanie konfliktów w zespole,
- Elementy negocjacji w prowadzeniu projektu,
- Zarządzanie a przywództwo,
- Identyfikacja interesariuszy,
- Planowanie zarządzania interesariuszami,
- Zarządzanie zaangażowaniem interesariuszy,
- Kontrola zaangażowania interesariuszy
* Aktualnie szkolenie to organizujemy jedynie na zamówienie. Skontaktuj się z nami, by dowiedzieć się więcej.