Komunikacja w zarządzaniu
Wprowadzenie
Umiejętność porozumiewania się z innymi ludźmi w decydujący sposób wpływa na jakość życia. Dojrzałe porozumiewanie się między ludźmi nie jest ani wrodzone ani spontaniczne, wymaga ono, jak sądzą specjaliści, doskonalenia i wprawy. Każdy człowiek doświadcza pewnych trudności związanych z porozumiewaniem się z innymi ludźmi. Są one nie do uniknięcia, komunikowanie się z innymi jest bowiem najbardziej skomplikowanym procesem w jakim ludzie uczestniczą. Sposób komunikowania zależy m.in. od osobowości mówiącego, jego wiedzy, motywacji, wcześniejszych doświadczeń, aktualnych okoliczności, samopoczucia fizycznego i psychicznego, techniki patrzenia na świat.
Cele szkolenia
Celem niniejszego szkolenia jest prezentacja stylów i sposobów komunikowania się z pracownikami, uświadomienie Uczestnikom roli informacji zwrotnej oraz polepszenie wizerunku menedżera poprzez wykorzystanie technik komunikacyjnych w zarządzaniu zespołem.
Program
- Istota i znaczenie zmiany
- Rola komunikacji w procesie zarządzania zespołem
- Model komunikacji i zjawisko przekazu informacji
- Cztery typy komunikacyjne
- Jak skutecznie współpracować z ludźmi o różnych typach komunikacyjnych
- Otwartość w porozumiewaniu się – co zrobić, aby inni chcieli z nami rozmawiać?
- Udzielanie informacji zwrotnej
- Jak motywująco pochwalić?
- Jak konstruktywnie skrytykować?
- Dlaczego komunikacja często prowadzi do konfliktów
- Model asertywnego menadżera
* Aktualnie szkolenie to organizujemy jedynie na zamówienie. Skontaktuj się z nami, by dowiedzieć się więcej.